Chris Hildenbrand werkte tientallen jaren in de gamesindustrie en maakte game art voor de Commodore 64, Xbox en iPhone/iPad voordat hij online tutorials schreef voor programmeurs met weinig of geen kunstvaardigheden.
“Het idee was om mensen te leren hoe ze complexe kunstwerken kunnen maken door bedrieglijk eenvoudige vormen te gebruiken, in plaats van te proberen ingewikkelde ontwerpen te tekenen. Ik wilde de ontmoediging voorkomen van het gevoel dat je te veel hooi op je vork neemt, zoals het vaak voelt als je net begint met het leren van een nieuwe vaardigheid,” legt Chris uit.
“Naarmate de jaren verstreken (twaalf inmiddels!), werden de ideeën complexer en groeide het publiek met meer digitale kunstenaars en grafisch ontwerpers. Uiteindelijk heb ik YouTube tutorial video’s toegevoegd en Affinity Designer opgenomen.
Tegenwoordig ligt mijn focus, wegens aanhoudende gezondheidsproblemen, meer op sociale media groepen en het beantwoorden van vragen over workflow en specifieke tools. Maar ik schrijf nog steeds mijn blog en neem nog steeds video’s op, en dat zal nog wel even zo blijven. Het is gewoon te leuk!”